Alla har pratat om Super League senaste tiden.
Nu när jättesatsningen gått i kras efter bara några dagar kommer ett riktigt skönt hån.
Det är ölföretaget Heineken som får hela fotbollsvärlden att skratta med ett inlägg på Twitter.
Hela fotbollsvärlden har pratat om det så kallade ”Super League” senaste dagarna. Det började redan på söndagskvällen när 12 av Europas mäktigaste klubbar gick ihop och offentliggjorde att man vill starta en ny superliga.
Super League
Det tog hus i helvete. Uefa gick till hård motattack och hotade med uteslutningen ur alla tävlingar som VM, EM, Champions League och Europa League.
Men argast av alla var ändå klubbarnas supportrar. Överallt i världen har fotbollsfans fördömt sina klubbarna giriga agerande för att tjäna mer pengar.
Jättekritiken
I England har supportarna tagit det till gatan för att öppet protestera mot sina klubbar och framförallt dess ägare. Och det gav rejäl effekt för efter bara några dagar gav storklubbarna upp och de engelska lagen var först ut att dra sig ur Super League-projektet.
Nu räknas satsningen som helt skrotad och fotbollsälskare världen över jublar åt segern. Efter beskedet att det inte blir något Super League har både skämt och hån haglat rätt friskt på sociala medier.
Twitterhånet
Men inga har gjort det så bra som ölföretaget Heineken. De beskriver sig själva som ”stolta sponsorer av Champions League sedan 1994” och har lagt ut en bild på Twitter som alla älskar och hyllar.
”Don’t drink & start a league (översatt: drick inte och starta en liga)”, skriver de på Twitter i ett jättehån.
Det hyllade inlägget har fått enorm spridning i sociala medier och alla njuter av den geniala passningen till de 12 storklubbarna som fick hela fotbollsvärlden emot sig.
”Förmodligen den bästa reklamen jag sett på många år”, skriver en Twitteranvändare.
”Haha, det här är guld”, skriver en annan.
”Hatten av till marknadsavdelningen”, skriver en tredje.
Sköna hånet:
Gillar du också det här hånet? Dela artikeln och visa andra!