På sitt officiella Twitterkonto välkomnade Tottenham Hotspurs sin nya sponsor, färgföretaget Dulux.
Dulux svar på tweeten var minst sagt häpnadsväckande.
Och gav hela fotbollsvärlden ett rejält gott skratt.
Färgföretaget Dulux hann knappt börja sponsra den engelska storklubben Tottenham Hotspurs innan det blev stora rubriker. När Tottenham annonserade att de skrivit sponsoravtal med Dulux, svarade företaget med en bild och texten: ”Till salu – oanvänt troféskåp”.
Tottenham-hån
Tottenham och deras supportrar är visserligen vana vid att bli hånade för uteblivna titlar, men att det skulle komma från egna sponsorn var ytterst oväntat.
Det blev snabbt många kommentarer på inlägget och Dulux fortsatte gå till attack mot Tottenham. En kommentar från en annan användare frågade sig om en hund kunde spela mittback för klubben varpå Dulux svarade: ”Han hade nog gjort ett bättre jobb”.
”Alla skrattar åt oss”, skrev en Tottenhamsupporter på Twitter.
Raderat tweet
Dulux hann med ett sista hån också. Som svar på frågan om de kan måla om det dammiga pokalrummet, svarade de: ”Var inte löjlig, det måste vara dammfritt när man målar”. Det verkar som att någon som var ansvarig för Dulux Twitterkonto fått ett samtal av chefen eftersom en stund senare raderades tweetsen.
Tottenham har haft en mycket tung säsong och de ligger just nu på en sjundeplats i ligan. Tränaren José Mourinho har kritiserats hårt och stjärnan Harry Kane har ryktats bort.
Senast ”Spurs” vann en titel var 2008, då man vann ligacupen.
Gillar du nya sponsorns hån? Dela artikeln och visa andra!