Fotbollsvärlden är på väg att ätas upp av kommersialismen. Stora företag har sedan en längre tid tillbaka köpt sig in och bytt namn på fotbollsarenorna, snart tar de över klubbnamnen också. Red Bull har redan gett sig in i Salzburg och Leipzig och nu vill Burger King göra samma sak.
Den stora snabbmatskedjan vill köpa sig in i ryska storklubben Zenit S:t Petersburg och även byta namn på klubben, enligt ryska medier. Amerikanska företaget har kommit med ett bud på 65 miljoner kronor för att namnge klubben som Zenit Burger King. Zenit har ännu inte uttalat sig om man är berett att tacka ja till förslaget. Men det enda som är säkert är att hela fotbollsvärlden skrattar högt åt det här och skämten haglar in på sociala medier.
LÄS MER: 9 nya superarenor som bara måste upplevas.
Varför ”Zenit-Burger King” och inte det mer logiska ”Zenit Sankt Petersburger King”? https://t.co/Yl7KmTvSon
— Uffe Hillgren (@sinitsin37) 2 september 2016
Zenit Burger King? Förstår mer och mer varför Axel Witsel vill flytta…
— Chris Hjortheimer (@TheHjortheimer) 2 september 2016
Zenit Burger King. Det namnet kommer ta rysk fotboll till nästa nivå.
— Oscar Olson (@De_Olson) 2 september 2016
”Burger King Zenith” sluta,bara sluta
— Daniel Olsson (@olsson_d) 2 september 2016
@scholm240 @ErikNiva Märkligt. Hamburger SV hade varit ett mer logiskt val. Burger King Hamburgers? Eller Hamburger Kings?
— Johan Ekberg (@VFekberg) 2 september 2016
Gilla Sportbibeln om du också älskar sport.