Henrik Lundqvist är en av svensk hockey största profiler.
Men nu byter han sport och går över till fotbollen istället.
I dag blev det officiellt att ”King Henrik” kliver in i Mjällby AIF och tvingar klubben att byta namn(!).
Om man har fått smeknamnet ”King Henrik” i New York då har man verkligen gjort något stort och minnesvärt. Vilket är precis vad Henrik Lundqvist åstadkommit med sin hockeykarriär och sina många framgångsrika år i New York Rangers.
Henkes karriär
Målvaktshjälten är en av våra allra största inom svensk hockey och han har vunnit OS-guld och VM-guld med Tre Kronor, dubbla SM-guld med Frölunda och nått Stanley Cup-final i världens bästa hockeyliga. Lundqvist har fått sin tröja hissad till taket både hos Frölunda och New York Rangers, vilket är få förunnat.
Artikeln fortsätter efter bilden.
Ända fram till nu har vi mest förknippat hans namn med hockey men nu kliver ”Henke” över till fotbollen. I dag, den 1 april, blir det officiellt att Lundqvist tillsammans med Head & Shoulders kliver in som ny huvudsponsor för Mjällby AIF.
– Oerhört glädjande! Jag har jobbat länge på att få ihop detta sponsorskap. För mig var det extra viktigt att vi blev just ”huvudsponsor”, säger Head & Shoulders varumärkesambassadör Henrik Lundqvist i ett pressmeddelande.
Byter namnet
Hockeyikonen och schampoföretaget har länge varit sammanknutna med tv-reklamer om hur man bäst bekämpar mjäll men nu tar man det till en helt annan nivå genom att köpa in sig i den klassiska fotbollsklubben. I samband med sponsorskapet har man även kommit överens med Mjällby om att byta namn till ”By AIF”.
Artikeln fortsätter efter bilden.
På måndag drar klubben från Listerlandet igång den allsvenska säsongen med premiärmatch hemma mot Varberg. Nu är man mycket nöjda med att gå in i det nya året med Head & Shoulders som ny huvudsponsor.
– Vår klubb bildades den 1 april 1939 så därför känns det extra bra och naturligt att offentliggöra detta idag när vi firar vår 84:e födelsedag. När Henke och Head & Shoulders pitchade sponsorskapet tog vi fram pennan och skrev under direkt, för den här chansen ville vi inte missa. Med det här samarbetet får vi helt nya resurser – till och med våra motståndare som kommer till Strandvallen kommer att tjäna på detta då de inte längre behöver ta med eget schampo, säger Daniel Hjalmarsson, affärsansvarig hos By AIF.
I pressmeddelandet skriver man även att det varit tuffa förhandlingar och By lyckades även få mer än bara schampo i sponsoravtalet.
– Jag vill poängtera att sponsorskapet inte enbart innefattar obegränsat med schampo. Vi får även balsam, erkänner Hjalmarsson i pressutskicket.
Det här var väl oerhört oväntat? Dela artikeln och säg din åsikt!