Förra året var Victor Hedman med i en hyllad tv-reklam.
Nu avslöjar NHL-spelaren ett och annat om inspelningen.
– Det har varit oerhört kul, säger Hedman till Expressen.
Det var i oktober förra året som en reklamfilm med Victor Hedman och Steven Stamkos i spetsen debuterades på nordamerikansk tv. I den ser man Hedman stå med en drygt sex månader gammal bebis i ett sele på bröstet, och får frågan om hans son visat någon hockeytalang ännu.
Hyllade reklamen
Med tanke på att barnet inte kan gå ännu svarar Hedman nej, samtidigt som man får se Steven Stamkos lilla son lura upp de större och äldre motspelarna på läktaren.
– Hmm, jag antar att hockey inte är för alla…, säger Stamkos i reklamen.
Artikeln fortsätter efter bilden.
Reklamen hyllades av tittare, medspelare, och supportrar. Något som nått Hedman.
– Det har varit oerhört kul. Vi har fått sådan bra feedback från spelare och fans. Det blev verkligen bra utan att vi behövde göra speciellt många omtagningar. Replikerna var ju inte särskilt många, så de satt i ryggmärgen efter en halvtimme, säger han till Expressen.
Hedman avslöjar hemligheten
I reklamen föreställer de båda barnen Tampa Bay-spelarnas söner. Men Hedman avslöjar nu att ingen av barnen faktiskt var knutna till spelarna.
– Man använde sig av två olika bebisar. Det finns ju bestämmelser för hur länge så små barn får vara framför kameran. Det var samma sak med den äldre pojken som föreställde Stamkos barn, det var inte Stevens egen son.
Artikeln fortsätter efter bilden.
Svensken fick frågan att vara med i reklamen av spelarfacket NHLPA, och den spelades in i förmån för försäkringsbolaget MassMutual. Om man får betalt även om det var på spelarfackets förfrågan?
– Det får man, säger Hedman till kvällstidningen.